Acestea sunt rezultatele unui experiment social privind un stil de viata sustenabil, efectuat in aceasta toamna in Romania, de Unilever South Central Europe si compania de cercetare 360Insights. Studiul a fost realizat pentru a raspunde consumatorilor la intrebarea "Ce putem face pentru a avea un stil de viata mai sustenabil?", prin oferirea unor solutii simple si eficiente.
Comunicat de presa
Experimentul social a avut loc in casele a 7 familii de romani, cu profile demografice diferite, timp de 9 saptamani. Participantii au monitorizat cantitatea de mancare aruncata zilnic si consumul de apa din gospodarie, oferind astfel o imagine de ansamblu asupra gestionarii resurselor intr-o gospodarie. In urma recomandarilor primite de la specialistii implicati in acest proiect, cei 7 participanti au facut mici schimbari in stilul de viata al familiei pentru a reduce deseurile alimentare si consumul de apa.
Printre recomandarile primite din partea Unilever, pentru un stil de viata mai sustenabil, se numara: planificarea saptamanala a meselor, efectuarea cumparaturilor pe baza de lista, congelarea si refolosirea resturilor alimentare, marirea frecventei dusurilor, in detrimentul bailor, oprirea apei in timpul spalarii pe dinti, planificarea eficienta a spalarii hainelor.
- Tarot Online: Previziuni și etalări zilnice.
- Bicicliștii bucureșteni pot afla date în timp real despre calitatea aerului în aplicațiile IVelo și Aerlive.ro
- NOUA Carte de Bucate Herbalife Vol. 2: o conexiune deosebită cu alimentele pentru un stil de viață sănătos
- Opțiuni sănătoase de la Herbalife pentru un mic dejun care îți dă energie și te menține în formă
"Studiile Unilever arata ca 68% din amprenta de mediu generata de produsele noastre provine din consumul casnic, prin modul in care consumatorii le utilizeaza zi de zi. Prin urmare, una dintre cele mai mari provocari este de a identifica modalitati de schimbare a comportamentului consumatorilor nostri, astfel incat sa reducem impactul asupra mediului. Micile schimbari ale stilului nostru de viata pot reduce efectele negative asupra mediului, aducand totodata reduceri la bugetul gospodariei", a declarat Jarek Malinowski, Managing Director la Unilever South Central Europe.
Participand la studiu, familiile implicate au fost surprinse de cantitatea de mancare aruncata saptamanal. Monitorizarea deseurilor alimentare i-a determinat sa inteleaga atat adevarata dimensiune a fenomenului, cat si faptul ca, luand masuri, pot face economii la buget. Un studiu Unilever desfasurat in Romania in acest an arata ca 42% dintre respondenti arunca frecvent (saptamanal sau zilnic) la gunoi mancarea consumata acasa.