Relațiile la distanță au un drum intens, iar căutarea permanentă a unui punct de întâlnire accesibil de ambele părți poate fi o bătaie de cap.
Absența persoanei iubite poate face uneori ca dorul să fie mai puternic, dar este întotdeauna de dorit ca două persoane să împartă din nou momente împreună, față în față. Relațiile la distanță au un drum intens, iar căutarea permanentă a unui punct de întâlnire accesibil de ambele părți poate fi o bătaie de cap. Cel mai recent studiu realizat de echipa din spatele motorului gratuit de căutare pentru călătorii momondo.ro arată care sunt tendințele urmate de călători de diferite naționalități din Europa cu privire la relațiile la distanță, inclusiv cele începute în timpul unei vacanțe.
Pentru a înțelege mai bine obiceiurile de călătorie ale europenilor, echipa momondo a realizat un nou studiu în rândul a peste 9,000 de călători de pe întreg continentul, dezvăluind care sunt naționalitățile care se îndrăgostesc cel mai repede, precum și alte aspecte care contribuie la menținerea relației pornite în concediu.
- Tarot Online: Previziuni și etalări zilnice.
- 7 din 10 români consideră benefică utilizarea mai intensă a tehnologiei digitale în școli
- Turiștii români au cheltuit mai mult vara aceasta pe vacanțe și au planificat vacanțele din timp
- Vara 2025: Românii pot zbura cu mai puțin de 60 euro dus-întors spre destinații populare din Europa
32% dintre români își doresc o experiență romantică în vacanță
Studiul momondo a scos la iveală faptul că, deși 58% dintre respondenții români au declarat că nu și-au întâlnit jumătatea pe durata vacanțelor, 32% și-ar dori să aibă parte o experiență romantică. Dintre aceștia, majoritatea sunt femei, cu vârsta cuprinsă între 18 și 54 de ani. Există, însă, mai mult de un sfert (29%) dintre respondenți care au avut de câteva ori parte de momente romantice, fiind vorba în principal de bărbați (45%).
Mai mult, 42% dintre călătorii români participanți la studiu sunt de părere că nu există nicio distanță prea lungă atunci când vine vorba de dragoste, în vreme ce doar 19% consideră că relațiile la distanță nu funcționează niciodată.
- Studiu național: Adolescenții discută cu părinții despre sănătate, dar evită subiectele legate de sexualitate și relații
- Ratele de vaccinare a copiilor sunt în scădere în Europa, ceea ce favorizează reapariția rujeolei și a tusei convulsive
- Analiză Nicușor Dan vs. George Simion: Studii, puncte forte în campanie, viața personală și controverse
Există, totuși, și situații care au schimbat o simplă idilă din vacanță într-o relație de durată, așa cum s-a întâmplat în cazul a 12% dintre români. Totodată, 9% dintre respondenți au mers și mai departe, căsătorindu-se cu persoana de care s-au îndrăgostit în vacanță.
Călătorii săptămânale și un buget care poate depăși 1,000 de euro pentru o relație
Atunci când au fost întrebați care este starea relației curente, 46% dintre respondenții români au declarat că sunt căsătoriți și locuiesc cu partenerul/a, 18% sunt într-o relație și, de asemenea, locuiesc împreună cu partenerul/a, iar 16% sunt într-o relație, dar nu locuiesc cu partenerul/a.
Dintre cei 16%, aproape jumătate (43%) sunt într-o relație la distanță. Pentru cei mai mulți (44%), relația la distanță presupune călătorii săptămânale pentru a-și vizita partenerul/a. Când vine vorba de costurile implicite pentru a menține o astfel de relație la distanță, 22% estimează că au cheltuit până în prezent în medie între 560 și 1,076 de euro pe călătorii, apeluri și alte lucruri conexe.
- Numărul copiilor uciși sau răniți în Ucraina s-a triplat în ultimele trei luni
- Cum se simte Alina Laufer, însărcinată la 42 de ani cu al patrulea copil: Este un miracol și o binecuvântare...
- Ce să faci și ce să eviți la Solstițiul de Vară – Mini-ritualuri pentru o călătorie spirituală în inima luminii
În plus, dintre cei care sunt într-o relație, dar nu locuiesc împreună cu partenerul/a, majoritatea* (83%) își dau întâlnire în propriul oraș, 40% se merg în orașul în care locuiește partenerul/a și 13% călătoresc către o nouă destinație împreună cu acesta/aceasta.
„Găsirea unei căi de mijloc reprezintă baza pentru orice relație solidă și de lungă durată și, de asemenea, este deosebit de importantă atunci când prietenii sau cei dragi se află la mii de kilometri distanță. Noi, la momondo, suntem preocupați să facem din planurile de călătorie o experiență ușor de pus în aplicare, oferind o imagine rapidă, obiectivă și completă a celor mai bune oferte de zbor de la companiile aeriene și agențiile din întreaga lume”, a declarat Mircea Giurcă, reprezentantul momondo în România.
- Bianca Drăgușanu, dans lasciv pe Instagram la 42 de ani: Spectacolul incendiar care a uimit internauții
- România – Austria 1-0. Victorie dramatică pentru tricolorii lui Mircea Lucescu, decisă în ultima fază
- Regina ketaminei se declară vinovată. Femeia acuzată că i-a vândut drogul care l-a ucis pe Matthew Perry își recunoaște vina
Italienii, cei mai romantici europeni pe durata vacanțelor
Studiul realizat la nivel european a demonstrat, totodată, că anumite clișee sunt adevărate. Italienii sunt cei mai romantici europeni – 14% dintre ei spun că au parte de experiențe romantice în majoritatea concediilor în care pleacă. Nici francezii nu sunt mai prejos, însă aceștia au avut doar uneori parte de idile în vacanțe – 30%, un procentaj de altfel de cinci ori mai mare decât în cazul englezilor.
Pe de altă parte, rușii sunt romanticii optimiști ai continentului. Deși 42% au declarat că nu și-au întâlnit niciodată jumătatea în vacanță, și-ar dori să aibă parte de experiențe romantice. Britanicii sunt mult mai rezervați – aproape jumătate (46%) au spus că nu au avut niciodată de aventuri romantice în concediu și nici nu și-ar dori.
În ceea ce privește cheltuielile pentru a menține o relație la distanță, acestea sunt similare cu cele făcute de călătorii români, între 500 și 1,100 de euro. În alte părți ale Europei, cei care cheltuiesc cel mai mult pe durata unei relații la distanță sunt spaniolii – 8% alocă peste 11,000 de euro pe perioada relației, cu aproape 20 de ori mai mult decât românii. De partea cealaltă a graniței, în Portugalia, lucrurile stau cu totul diferit, 19% dintre respondenți cheltuind în medie 50 de euro sau mai puțin, o tendință întâlnită, totodată, și în cazul participanților la studiu din Polonia (16%).