Setari Cookie-uri

Complice.ro: Crestere cu peste 30% a cifrei de afaceri in 2021

Bugetul mediu alocat premiilor si cadourilor experientiale: 297 euro

comunicat de presa

Complice.ro, magazin online de premii si cadouri experientiale, a incheiat 2021 cu o cifra de afaceri de 160.000 de euro, marcand astfel o crestere cu 30% fata de anul precedent. Dinamica pozitiva s-a datorat ratei ridicate de adoptie a noilor produse – pachete flexibile de experiente – dar si cresterii numarului de clienti – cu 85% -, un indicator record pentru Complice.ro. Alaturi de acesti factori, se evidentiaza o tendinta tot mai clara in piata de a prefera premiile si cadourile experientiale in locul obiectelor, chiar si in mediul corporate, ca solutie pentru programele de reward & recognition care au contribuit in pandemie la imbunatatirea productivitatii angajatilor.

Anul 2021 a fost marcat de o mai mare deschidere din partea clientilor catre experiente, atat pe segmentul corporate, cat si residential. Numarul comenzilor aproape s-a dublat fata de anul trecut, iar valoarea medie a acestora se situeaza la 297 euro. Clientii au accesat experientele Complice.ro nu doar pentru a marca evenimente speciale, ci si ca nou comportament de consum.

Citește și:

Astfel, fata de anul precedent, Complice.ro marcheaza cel mai bun an pe segmentul rezidential, cu o crestere de 85% in privinta numarului de clienti. Acestia au achizitionat in 2021 mai multe experiente de dezvoltare personala, de wellness, ca raspuns la o perioada solicitanta din punct de vedere al sanatatii fizice si mentale, dar si experiente care i-au scos din zona de confort, cum ar fi driving pe circuit, air-yoga sau zbor cu moto-deltaplanul ori avionul de mici dimensiuni.

Din topul experientelor la nivel de an, se remarca o preferinta pentru cadourile ce implica adrenalina, cele de tip virtual – pilotarea unui avion sau escape room creat in propria casa -, experiente de tip gourmet – degustari private de vin, la crame, de whiskey sau ateliere de bere craft -, de relaxare si travel – excursii cu mini-camperul sau autorulota, escapade urbane in propriul oras, combinate cu workshopuri private de yoga, pictura, storytelling sau SPA.

Citește și:

Pandemia si-a pus amprenta intr-un mod mai putin asteptat, determinandu-i pe clientii Complice sa acceseze experiente si pentru a se bucura chiar ei de un cadou bine-meritat, nu doar pentru a le darui . Astfel, au explorat hobby-uri sau pasiuni de care pana acum nu au avut timp, au cautat sa experimenteze mai mult si sa-si regaseasca echilibrul. Chiar daca au accesat pachete cu valoare mai mica, numarul comenzilor a crescut, la fel si numarul clientilor recurenti, a precizat Oana Pascu, fondator Complice.ro.

Pachetele Flexibox, preferate de clientii corporate

Pachetele flexibile, cu mai multe experiente din care destinatarul o alege pe cea preferata, intr-un buget predefinit - Flexibox - au reprezentat o optiune si pentru clientii din segmentul corporate, care le-au oferit angajatilor in cadrul programelor de reward&recognition sau partenerilor de afaceri. La nivel general, valoarea medie a comenzii pachetelor FlexiBox a fost de 156 euro, pachetele fiind adoptate de 28% dintre clientii Complice.ro.

Citește și:

Pachetele predefinite, care contin anumite experiente alese de cei care le ofera ca premii sau cadouri, au generat la nivelul intregului an 68% din comenzile totale si 76% din cifra de afaceri, iar comanda medie a fost 330 euro.

Tendinta romanilor de a se intoarce la stilul de viata obisnuit, care includea iesiri, vacante, experiente si evenimente este tot mai evidenta si se reflecta si in cifrele noastre, la nivel de an. Cresterea portofoliului de experiente online si offline, introducerea pachetelor flexibile si accesibile, atat din punct de vedere al costului, cat si al diversitatii experientelor, a favorizat, desigur, atragerea si retentia clientilor rezidentiali, segmentul pe care am inregistrat cele mai bune rezultate de pana acum, a detaliat Oana Pascu.

In corporate, barbatii cheltuie cu 40% mai mult decat femeile

Citește și:

La nivelul intregului an, proportia clientilor corporate se mentine la nivel asemanator cu anii precedenti. In ceea ce priveste clientii din segmentul residential, cele mai multe comenzi sunt facute de femei, cu varsta intre 30 si 50 de ani, cu o viata sociala activa, care doresc sa-i surprinda pe cei dragi cu gesturi de impact. In ceea ce priveste valoarea comenzii medii, barbatii cheltuiesc pe cadouri experientiale la fel de mult ca femeile cand vine vorba despre cadouri individuale, oferite de persoane fizice -cu o medie de 149 euro/cadou. In corporate insa, managerii barbati aloca pentru experiente un buget cu 40% mai mare decat femeile manager, respectiv 1425 euro, fata de 1004 euro.

Comenzile plasate de clientii recurenti reprezinta mai mult de o treime din totalul comenzilor inregistrate anual, respectiv 37% din total comenzi si 50% din venituri. Acesta a fost si motivul pentru care Complice.ro a lansat in a doua parte a lui 2021 un serviciu nou – abonamentele pentru cadouri experientiale care ofera, pe langa un buget acumulat lunar, alerte personalizate si consultanta pentru alegerea cadourilor perfecte.

Citește și:

Ne bucuram ca am incheiat 2021 cu rezultate peste asteptari si chiar peste nivelul din 2019. Ne asteptam la o revenire pe segmentul rezidential, care a avut cel mai mult de suferit pe fondul restrictiilor si evolutiei epidemiologice in 2020, insa aceasta a depasit estimarile initiale. Pentru acest an ne dorim sa mentinem ritmul de crestere, continuand sa investim intr-un portofoliu de experiente actual, cu componente noi, a mai precizat Oana Pascu.

Vizionare placuta


Kudika
25 Ianuarie 2022
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.