In urma cu o saptamana s-au anuntat nominalizatii la premiile Emmy, iar surprizele s-au tinut lant in materie de elitism cult versus popularitate. Cine ar fi crezut ca votantii academiei au destula maduva-n coloana ca sa treaca de partea criticilor si nu neaparat a maselor? Cata audienta va inregistra CBS-ul cu transmisiunea galei, daca grosul publicului nu are nici un favorit in cursa? Ei bine, aici intervine singergia artelor: moda ajuta televiziunea la ananghie.
Ca sa contextualizam un pic, premiile Emmy sunt Oscarurile televiziunii, un mezin care uneori imita trendurile pionierate de Oscar, fratele mai mare. Mai nou, deci, daca gala de cinema inchide usa-n nas blockbuster-urilor, gala TV, hop si ea, ignora cu superioritate flagranta preferintele maselor din fata micilor ecrane. Anul asta, nominalizarile la categoriile de prima mana (cel mai bun serial, cel mai bun actor etc.) nu includ “Two and a Half Men”, “Desperate Housewives”, "ER," "Boston Legal", "Battlestar Galactica." si nici serialul reality "Jon & Kate Plus 8" – in ciuda faptului ca toate au un lipici fenomenal la public.
Ca insiruirea starurilor pe covorul rosu face parte din ritualul sine qua non al Emmy-lor – este de domeniul evidentului. Asadar, desi fanul “Two and a Half Men” va deplange indelung refuzul academiei de a recunoaste umorul simplu, care captiveaza marea majoritate populara incapabila... adica neinclinata sa isi bata capul cu umor de categorie grea – fanul tot va da drumul la televizor in seara de 20 septembrie. Motivul? Ca sa arunce un ochi, si un comentariu tip struguri acri, la tinutele vedetelor. Si, da, imi dau seama acum ca “fanul” este o supralicitare din partea mea: e clar ca target-ul transmisiunii de pe covorul rosu nu sunt barbatii!