Stiam demult subiectul si desfasurarea piesei Miss Daisy si soferul ei, doar ca existenta ei propriu-zisa imi scapse din vedere. Da, eram in schimb la curent ca ecranizarea ei a fost multiplu oscarizata in 1989. Intr-adevar, cinefilii cu acte-n regula il tin minte cu siguranta pe Morgan Freeman jucand rolul soferului donsoarei Daisy din titlu; totusi, se-ntelege, parerile preconcepute formate dupa vizionarea unui film trebuie lasate la usa cand intri sa vezi piesa aflata la origine. Asta am si facut, marti seara, cand am intrat, cu sufletul la gura, in sala Teatrului Evreiesc de Stat, unde se anuntase premiera piesei lui Alfred Uhry cu Maia Morgenstern cap de afis.
Piesa a fost poate pusa in scena la acest teatru mai putin cunoscut, continuatorul primului teatru profesionist de limba idis din lume infiintat la Iasi, in ideea ca publicul va vibra pe aceasi lungime de unda cu micile comentarii legate de antisemitism, ierarhie sociala si segregare rasiala. Privita dintr-un unghi mai larg, dupa cum afirma regizorul, “dincolo de o poveste poetica si comica despre prietenie si toleranta, ‘Driving Miss Daisy’ este, pe de o parte, un eseu (pe alocuri crud) despre ceea ce Tolstoi numea ‘marea surpriza a vietii’ – batranetea, iar, pe de alta parte, o meditatie asupra calatoriei noastre prin viata, o calatorie dificila si imprevizibila pana la capat pentru ca, nu-i asa?, viata e cea care nu are limite, nu moartea”.
- Tarot Online: Previziuni și etalări zilnice.
- Invitați de excepție la podcastul NOI, ROMÂNII cu Mircea Radu, la Metropola TV
- Teatru clasic și comedie contemporană: „Comedie din greșeală”, „O noapte furtunoasă” și „Take, Ianke și Cadâr”
- Spectacole de teatru și concerte de Crăciun, în prima săptămână din decembrie pe scene din România