Setari Cookie-uri

Bucharest Fashion Week 2024, pe înțelesul tuturor

IN ACEST ARTICOL:

Săptămâna trecută a avut loc prima ediție a Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week, cel mai important eveniment de anvergură internațională dedicat modei care-și dorește să pună România pe harta industriei de fashion și care a transformat inima Bucureștiului într-un podium neaoș.

Ce e Fashion Week de fapt?

Săptămâna Modei e o invenție franțuzească de marketing, direct de la Paris, născută la începutul secolului al XX-lea și care a fost preluată ușor, ușor de mai multe orașe, precum New York, Londra, Milan ș.a.m.d.

Aceste evenimente au loc de două ori pe an, tradițional, iar creatorii de modă își prezintă colecțiile pentru primăvară-vară și toamnă-iarnă, în fata invitațiilor din public: reprezentați ai presei și ai diferiților cumpărători. Colecțiile marilor designeri au o influență puternică asupra sezonului curent, dar și al următoarelor câteva, propagându-se apoi în mass-market și brandurile din malluri. Acum în această horă, dansează și Bucureștiul.

De când cu internetul și social media, aceste evenimente au căpătat un răsunet mai mare datorită publicului pe care îl atrag și aparițiilor spectaculoase ale unor vedete, stârnind discuții pe rețelele de socializare: cine, ce, cum și unde a purtat?

Citește și:

Bucharest Fashion Week (și orice alt eveniment din această mare familie) este în esență despre creativitate și despre artă. Totul se rezumă la acele 30 de minute în care luminile se sting, iar modele defilează pe podiumul luminat purtând creațiile gândite și muncite timp de luni întregi într-o expoziție de artă în mișcare, în fața criticilor și a oamenilor din domeniu.

Ce am văzut la Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week 2024 și mi-a atras atenția?

LITKOVSKA a deschis șirul de prezentări cu colecția primăvară-vară 2025, aducând ținute urbane reinterpretate, bazate pe siluete asimetrice sau supradimensionate, cu câteva detalii florale neașteptate. Ținutele construite prin layering (în straturi) au fost elementul-cheie al acestui show.

Citește și:

Un alt brand ucrainean prezent a fost GUDU, care a venit în forță cu elemente rock, atitudine și mult negru: geci și pantaloni de piele, sacouri supradimensionate peste rochii de satin sau din tulle și o combinație magnifică de materiale și texturi.

KEBURIA, un brand georgian, propune ținute foarte neconvenționale, o combinație camp de piraterie și declarație anti-capitalistă: pălării, ancore și fundițe, umeri supradimensionați, un tricou cu inscripția „I love Cringe” și o rochie acoperită de dolari. O colecție într-adevăr pentru pasionații de modă puțin mai curajoși.

A post shared by ᴷᴱᴮᵁᴿᴵᴬ (@georgekeburia)

Citește și:

CARMEN SECAREANU a ales să prezinte o colecție în nuanțe atemporale de maro, negru, alb și crem , o lejeritate clasică diafană și ușor supradimensionată, creată de linii drepte, curate, volane și câteva detalii în nuanțe de albastru. Piesele de rezistență ale colecției au avut detalii asimetrice sau o structură arhitecturală.

Pentru sezonul primăvară-vară 2025, designerii români au ales să aducă mici tributuri marilor case de modă internaționale. Astfel, colecția de rochii Rhea Costa a fost însoțită pe podium adesea de un colier care semăna cu o pereche de plămâni, o odă în miniatură a colierului Schiaparelli din colecția de toamnă 2021, purtat de supermodelul Bella Hadid pe covorul roșu al Festivalului de Film de la Cannes în același an.

Citește și:

Tot Rhea Costa a adus un estetic hollywoodian într-o cromatică caldă, un glam elegant subliniat de detaliile aurii și piese superbe în nuanțe de cărămiziu, plum, albastru și și verde, pe lângă toate rochiile negre și roz pudrat.

Murmur, în schimb, și-a dezvoltat colecția pe o inspirație Versace, un ecou al unei rochii strâmte negre cu ace de siguranță, purtată de Elizabeth Hurley în 1994 la premiera filmului „Patru nunți și o înmormântare”.

Prima parte a defilării MURMUR a fost caracterizată de ținute office reinterpretate: cămăși albe structurate și pantaloni cu talie înaltă, emanând rafinament și putere. Un plus de inovație l-a adus mixul dintre elemente Rocco al secolului al XVIII-lea și ecourile minimalismului din anii 60.

Citește și:

Preferințele în ceea ce privește paletele de culori au fost destul de cuminți, majoritare fiind tonurile de gri, clasicul negru și straturile diafane de alb, ivore și crem. Cu toate acestea vedetele podiumului MURMUR au fost nuanțele de mov, de la lila la violet electric, și azuriul.

Rafinamentul s-a păstrat și în a doua parte a defilării, compusă din ceea ce mie îmi place să numesc „revenge dresses”, adică rochiile pe care le porți când te duci la un eveniment unde știi că dai de fostul și trebuie să arăți incredibil cu o inimă de piatră.

NISSA a adus și în acest an o colecție plină de feminitate, demnă de femmes fatales în roșu, negru și alb. Siluetele sofisticate propuse au inclus cape, corsete și cristale.

Citește și:

În incheiere, las defilările de la Romeo Gigli și Manuri la care nu am putut ajunge, dar care vorbesc de la sine:


Raluca este absolventă a Literelor bucureștene.

Scrie și editează texte, iar uneori exersează câte o limbă străină, visând că într-o zi va deveni poliglotă. Dacă nu e...

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.